آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز - تبلیغات در گوگل

  • ۰
  • ۰

اصلی‌ترین محل نمایش تبلیغات در گوگل، صفحه نتایج جستجوی گوگل است. فرض کنید کاربر عبارت طراحی وب‌سایت را در Google.com جستجو کند. به این عبارت “درخواست جستجو” یا “جستار” گفته می‌شود. در پاسخ به این درخواست گوگل صفحه نتایج جستجو حاوی مرتبط‌ترین نتایجی را که به ازای آن جستار، برای آن کاربر و در آن لحظه می‌تواند بیابد نمایش می‌دهد.

یک صفحه وب خاص ممکن است چند بار در نتایج جستجو ظاهر شود، برای مثال: از طریق گوگل ادوردز، از طریق سرویس مکان نمای گوگل و در نتایج طبیعی جستجو ( ارگانیک).



تبلیغ گوگل ادوردز در دو جای صفحه ممکن است قرار بگیرند:

ناحیه ۱:  در بالای صفحه نتایج جستجو:

تبلیغات این بخش بالاترین رتبه را از نظر الگوریتم رتبه بندی گوگل کسب کرده اند. به عبارتی کلیدواژه های این تبلیغات با عبارت جستجو بسیار مرتبط بوده اند؛ نرخ کلیک خور (CTR) بالایی برای آن کلیدواژه داشته اند و مبلغی که به ازای هر کلیک مایلند بپردازند بالاتر است. به این مبلغ که آگهی دهنده در تنظیمات حساب ادوردزش تعیین می‌کند بید (Bid) گفته می‌شود. هرچه مقدار بید بالاتر باشد احتمال قرار گرفتن تبلیغ در این بخش بیش‌تر است. البته ادوردز برای نمایش آگهی در این بخش یک بید آستانه نیز دارد که مقدار آن را به آگهی دهندگان اعلام نمی‌کند. ماگزیمم تعداد تبلیغاتی که در این بخش به طور پیش‌فرض نمایش داده می‌شود سه تاست.


ناحیه ۲:  در پایین صفحه نتایج جستجو:

گوگل تبلیغات خود را مشابه تبلیغات رتبه بالای اول صفحه ولی در پایین صفحه هم به نمایش می‌گذارد. گوگل این کار را با تجربه مرور صفحه کاربران از بالا به پایین سازگارتر می‌داند. این شرکت مدعی است بر اساس آزمایش‌ها تبلیغات پایین صفحه بازده بیش‌تری از تبلیغات کنار صفحه که قبلا از آن استفاده می‌شد، دارد. به همین دلیل گوگل نمایش تبلیغات در ستون کناری نتایج را حذف کرد.


سخن آخر

بازاریابی دیجیتال و به‌طور خاص گوگل ادوردز نیازمند پیشرفت آهسته و پیوسته است. چیزی که گوگل ادوردز را بسیار جذاب می‌کند این است که بینش و بصیرت آن به مرور زمان ایجاد می‌شود.


اگر زمان کافی برای بررسی و تحلیل رفتار مشتریان احتمالی خود نگذارید نمی‌توانید پیشرفت کنید. نکته کلیدی در تبلیغات کلیکی گوگل ادز افزایش دانش درباره مشتریان احتمالی است. دانستن نحوه تعامل آن‌ها با کسب و کار و وب سایت شما، نحوه جست‌وجو آن‌ها در اینترنت و این‌که احتیاجات، تمایلات و اهداف آن‌ها چه هستند. درنهایت نیز آن چیزی که اهمیت دارد خود داده‌ها نیستند بلکه آنالیز و نتیجه تحلیل آن‌ها است.

  • ۹۷/۱۱/۰۶
  • diako moradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی