آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز - تبلیغات در گوگل

  • ۰
  • ۰

اعتماد و وفاداری مشتری برای ایجاد یک کسب و کار موفق ضروری است. هر چند ممکن است این امر واضح به نظر برسد، اما هر چه از ارزش ایجاد یک پایه و اساس محکم برای بدست آوردن مشتریان بلند مدت بگوییم، کم گفته ایم.

رزش این مسئله بدان دلیل است که حفظ یک مشتری بسیار مقرون به صرفه تر از بدست آوردن یک مشتری جدید است. در واقع، هزینه جلب یک مشتری جدید، پنج برابر بیشتر از حفظ یک مشتری فعلی است.

و جدای از مسئله حفظ مشتری، 83% از مشتریان می گویند کسب و کاری که به آن اعتماد دارند را به دیگران معرفی می کنند. به عبارت دیگر، جلب اعتماد مشتری نه تنها به شما در حفظ آن مشتری کمک می‌کند بلکه به طور غیر مستقیم و به واسطه تعریف های همان مشتری از شما، به جلب مشتریان جدید و افزایش فروش شما کمک می کند.

بنابراین واضح است که جلب اعتماد و وفاداری مشتری، هدفی ارزشمند برای هر کسب و کاری به حساب می آید. به همین خاطر در این مقاله ما به 6 استراتژی برای ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان خواهیم پرداخت.

6 استراتژی برای کسب اعتماد و وفاداری مشتریان

1. خدمات عالی به مشتری خود ارائه دهید

ارائه خدمات عالی به مشتریان

سطح خدمات مشتری که شما ارائه می دهید، تاثیر بسزایی بر حفظ مشتری دارد. این بدان معناست که داشتن کادر پشتیبانی اختصاصی و تعیین استانداردهایی بالا برای سرعت و کیفیت ارائه خدمات، کاملا ضروری است.

هنگامی که تیم پشتیبانی خود را استخدام کرده و آموزش دادید، باید امکانی فراهم کنید تا مشتریان به راحتی به تیم پشتیبانی شما دسترسی داشته باشند. کانال های ارتباطی مختلفی برای مشتری ایجاد کنید و اطلاعات آن ها را به طور کاملا مشخص در سایت قرار دهید.

سپس، از آنجایی که مشتریان به خاطر سوالات و مشکلاتی که دارند، به خدمات مشتری شما مراجعه می کنند، حواس‌تان باشد که هر لحظه آماده پاسخگویی باشید. یک سری دستورالعمل برای تیم پشتیبانی خود تعریف کنید که در آن پاسخ مناسب برای سوالات متداول آمده باشد و مطمئن شوید که تیم پشتیبانی برای یافتن راه حل برای موارد پیچیده تر به امکانات لازم دسترسی دارند.

تهیه این دستور العمل ها به این معنی نیست که از آن ها باید برای پاسخ به همه مشتریان استفاده شود. به پرسنل پشتیبانی خود بگویید که این پاسخ ها یک چهارچوب کلی برای تعامل آن ها با مشتریان است و باید به سوالات و نیاز های هر مشتری به صورت جداگانه بپردازند.

با این همه، وقتی مشتریان شما ببینند که به درستی با آن ها برخورد نشده است، کسب اعتماد و وفاداری آنها به مراتب دشوارتر می شود. در عوض، هدف شما باید ارائه خدمات کارآمد و مداوم با رویکرد شخصی برای هر مشتری باشد.

نیروهای پشتیبانی خود را به گونه ای آموزش دهید که بتوانند اطلاعات مورد نیاز هر مشتری را به او ارائه دهند. سپس دقت کنید که آیا نیاز های مشتریان برآورده می شود یا نه. در انتها اگر فرصتی دست داد سعی کنید از آن استفاده کنید و فراتر از انتظارات مشتری پیش بروید.

اگر چند لحظه بیشتر برای یک مشتری وقت بگذارید، باعث می شوید آن مشتری احساس خوبی در طول روز داشته باشد و این برخورد می تواند تاثیر بسیار زیادی در برقراری نوعی از روابط با مشتریان، که مطلوب شما است، داشته باشد.

2. نظرات و ابراز رضایت مشتریان را منتشر کنید

نشر نظرات مشتریان

مهم نیست که برند شما چقدر قابل اعتماد باشد، مصرف کنندگان همیشه بیشتر به نظرات سایر مصرف کنندگان اعتماد می کنند تا خود شرکت. به این خاطر که می دانند هر چقدر هم که شما تلاش کنید رویکردی بی طرفانه داشته باشید، اما در نهایت می خواهید برند خود را بی نقص نشان دهید.

اما شما می توانید با انتشار نظرات و ابراز رضایت مشتریان، از این اصل اعتماد مخاطبین به نظرات سایر مشتریان، به نفع خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، مشتریان را ترغیب کنید تا نظرات خود را اعلام کنند و آن نظرات را به صفحه محصولات اضافه کنید.

از طرف دیگر، اگر کسب و کار شما بر پایه ارائه خدمات است، از مشتریان فعلی و گذشته خود بخواهید تا در صورت تمایل تجربه استفاده از خدمات شما را به اشتراک بگذارند. سپس با استفاده از پاسخ های آن ها یک صفحه برای نظرات مشتریان ایجاد کنید.

صرف نظر از رویکرد دقیق شما، افرادی که قصد خرید دارند، وقتی از سایر مشتریان تعریف شما را می شنوند، با خیالی آسوده تر از شما خرید می کنند و این نظرات به آن ها کمک می کند که از همان ابتدا به برند شما اعتماد کنند.

3. شفاف باشید

رضایت و اعتماد مشتریان

اگر می خواهید که مشتریان به شما اعتماد کنند، باید لیاقت اعتماد آن ها را داشته باشید. یعنی در مورد انتظاراتی که می‌توانند از شرکت شما داشته باشند، صادق و شفاف باشید.

و این صداقت باید از همان تعامل اول مشتری با برند شما آغاز شود. از ارائه متون تبلیغاتی گمراه کننده و کمپین های بازاریابی پوچ و بی اساس، اجتناب کنید و سعی نکنید با اغراق و غلو در مورد کالا یا خدمات خود، توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

در عوض سعی کنید که تا حد امکان در مورد خدماتی که می توانید ارائه دهید، شفاف صحبت کنید و از همان ابتدا انتظاراتی در مشتری به وجود بیاورید که توانایی برآورده کردن آن ها را داشته باشید.

به منظور رسیدن به این هدف، تیم فروش نیز باید مشارکت داشته باشد. آن ها باید اطلاعات مربوط به قیمت کالا، هزینه های جانبی و هر سیاستی که می تواند در آینده بر خریدار تاثیر بگذارد، مانند فرآیند عودت و لغو خرید، را شفاف و واضح بیان کنند. در اصل، هر مشتری، قبل از توافق بر سر قراردادی یا ثبت سفارشی، باید دقیقا بداند چه انتظاراتی می تواند داشته باشد.

در نهایت مسئله مهم این است که مطمئن شوید تمام مشتریان شما از خدماتی که دریافت کرده اند راضی هستند و این مسئله از افزایش میزان فروش نیز مهم تر است.

از آنجا که حجم کامل این مقاله در این مطلب نمی گنجد برای مطالعه ادامه آن روی افزایش اعتماد مشتریان کلیک کنید

  • ۹۸/۰۷/۱۵
  • diako moradi

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی