آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز - تبلیغات در گوگل

  • ۰
  • ۰

همان‌طور که در مقاله گوگل ادوردز چطور کار می‌کند بیان نمودیم، امتیاز کیفی شما برای تبلیغ در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل بهینه‌ سازی صفحات فرود. در این مقاله سعی داریم تا تجربه سال‌ها تبلیغات در گوگل مجموعه جی ادز را در مورد بهینه‌ سازی صفحات فرود با شما به اشتراک بگذاریم.



میزبانی از صفحه فرود به طور مستقیم روی وب سایت می‌تواند سرنخ و موقعیت‌های فروش برای شما جمع‌آوری کند و درنتیجه میزان فروش شما افزایش یابد.


به علاوه بهینه‌ سازی صفحات فرود به صورت نمایی در نرخ تبدیل کاربر به مشتری اثر دارد. سرنخ بیشتر به معنای بازگشت سرمایه بالاتر در کمپین تبلیغ در گوگل خواهد بود.


قصد داریم در دو مقاله پیش رو با بررسی کامل این مبحث ۴۵ ترفند برای ببهینه‌ سازی صفحات فرود شما به روش جی ادز ارائه کنیم. هر چه صفحه فرود بهینه‌تر باشد امتیاز کیفی بیشتر شده و با هزینه کم‌تری می‌توان تبلیغات گوگل را مدیریت نمود. پس اگر شما هم می‌خواهید هزینه تبلیغات در گوگل را مدیریت کنید می توانید از این روش استفاده کنید.


طراحی قالب صفحه فرود به صورت واضح و ساده

هر چه راحت‌تر به بازدیدکنندگان نشان دهید که شما که هستید، چه چیزی برای عرضه دارید و در ازای آن چه جیزی می‌خواهید احتمال این که مخاطب شما به مشتری تبدیل شود بیشتر است.


در ظاهر خیلی آسان به نظر می‌رسداما باور نمی‌کنید که چه بسیار کسب و کارهایی که همین نکته ساده را نمی‌دانند یا نمی‌توانند اجرا کنند.


ما به شما ۷ ترفند برای بهبود ظاهر طراحی صفحه فرود توصیه می‌کنیم:


آسان بودن گشت‌وگذار – صفحه را از اطلاعات زیاد خالی کنید. نیازی نیست با تعداد زیادی تصاویر صفحه را شلوغ کنید. اگر بازدیدکننده بداند چرا در این صفحه آمده و چه کاری نیاز است انجام دهد نرخ بازگشت کاهش می‌یابد.

استفاده از بولت گذاری – بازدیدکنندگان حوصله خواندن متن‌های طولانی را ندارند. آن‌ها دوست دارند خیلی سریع به مطلب برسند. سعی کنید مزایای کار خود را به راحتی منتقل کنید.

برای مثال این صفحه فرود را ببینید که چطور از بولت گذاری برای افزایش خوانایی استفاده کرده است:

فضای سفید – از طراحی‌های ساده استفاده کنید که توجه بیننده را به پیشنهاد شما، مزایا و دکمه فراخوان (CTA) معطوف کند. برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری فضای خالی مناسبی در صفحه فرود در نظر بگیرید.

تصاویر – حتماً شنیده‌اید که یک تصویر می‌تواند کار هزار کلمه را انجام دهد. این مسئله در فضای آنلاین نیز درست است. تصاویر بیشترین درصد اشتراک‌گذاری و محبوبیت را در رسانه‌های اجتماعی دارند. همچنین استفاده از تصاویر برای جمع‌آوری سرنخ و موقعیت فروش در صفحه فرود نیز بسیار مؤثر است. هرچه یک مشتری بالقوه صفحه شما را بیشتر دوست داشته باشد احتمال تبدیل شدن به مشتری واقعی بیشتر است.

استفاده از رنگ‌های مکمل و متضاد – طراحی رنگ یکی از مهمترین اصول طراحی یک صفحه فرود است. از رنگ‌های مکمل استفاده کنید تا صفحه به چشم افراد جذاب باشد. در عین حال برای دکمه فراخوان از رنگی متضاد بهره بگیرید تا حسابی آن را برجسته کند.

اگر یک طراح گرافیک برای خود ندارید می‌توانید از ابزارهای آنلاین موجود برای طرح رنگ خود استفاده کنید.

تأثیر رنگ در میزان جذب افراد غیر قابل انکار است. به همین دلیل توصیه ما این است برای گرفتن راهنمایی درباره روانشناسی رنگ صفحه فرود با کارشناسان متخصص ثمین تماس بگیرید.

عدم نیاز به اسکرول – مطمئن شوید که دکمه فراخوان و تمام اطلاعات مرتبطی که قرار داده‌اید همگی در یک صفحه نمایش بدون نیاز به اسکرول اضافی قرار گیرند.
قانون ۵ ثانیه – فقط در ۵ ثانیه باید مشتری خود را جذب کنید. اگر صفحه فرود شما به اندازه کافی جذاب نباشد خیلی زود اشخاص صفحه شما را ترک می‌کنند و حتی ممکن است سراغ رقیبان شما بروند.
بازاریابی در صفحه فرود تبلیغ در گوگل
قلب کمپین بازاریابی برای تبلیغ در گوگل، صفحه فرود شما است. صفحه فرود جایی است که ترافیک را از طریق تبلیغات کلیکی، رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های ایمیلی و غیره به آن هدایت می‌کنید. وقتی بازدیدکننده علاقه‌مند به تبلیغ شما به صفحه فرود وارد می‌شود باید به خوبی بتوانید با بازاریابی او را به انجام عمل موردنظر ترغیب کنید.

در ادامه هفت ترفند به شما ارائه می‌کنیم که با آن‌ها بتوانید تاکتیک‌های بازاریابی خود برای تبدیل را بهینه کنید و بهینه‌ سازی صفحات فرود را انجام دهید:

دکمه فراخوان در بهینه‌ سازی صفحات فرود – دکمه فراخوان درواقع عملی است که از بازدیدکنندگان می‌خواهید انجام دهند. دکمه فراخوان باید برجسته‌ترین ویژگی صفحه فرود شما باشد. از فراخوان واضح و با رنگ متضاد استفاده کنید. نوشته‌ای که برای دکمه فراخوان استفاده می‌کنید باید کوتاه و دستوری باشد. با این کار از بیننده واکنش فوری می‌خواهید. سعی کنید چیزی را که در ازای آن پیشنهاد می‌کنید کاملاً واضح باشد – پیشنهادی بدهید که نتوان آن را رد نمود.
بهترین کلمات برای دکمه فراخوان عبارتند از:

خرید کنید
دریافت کنید
ذخیره کنید
همین حالا رزرو کنید
رایگان
مزیت رقابتی ایجاد کنید – از هوش بازاریابی خود استفاده کنید. به طور مختصر نشان دهید که چرا و چگونه از رقبا برتر هستید. می‌توانید از شعار شرکت یا یک ویژگی منحصر به فرد برای کمپین تبلیغ در گوگل بهره بگیرید. هر چه برای مخاطبین متقاعدکننده‌تر باشید موقعیت فروش و درنتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.
حس اضطرار در بهینه‌ سازی صفحات فرود به چشم بیاید – بهتر است در بیننده حس اضطرار ایجاد کنید. می‌توان این کار را با اعلام محدودیت در تعداد محصول یا زمان عرضه محصولات انجام داد.
برای ایجاد اضطرار می‌توانید از این عبارات استفاده کنید:

فقط دو عدد باقی مانده
عرضه محدود
تا فرصت باقیست همین حالا کلیک کنید
تنها ۱۰ جای خالی باقی مانده
فرصت را از دست ندهید
چه نفعی برای من دارد؟ – این سؤال مشتریان را با فهرستی متقاعدکننده از مزایایی که پیشنهاد شما ارئه می‌کند پاسخ دهید. نشان دهید که محصول، خدمات، کوپن تخفیف، جایزه یا هر چیز دیگری که پیشنهاد داده‌اید آن قدر ارزشمند است که نمی‌توان آن را رد نمود. این ارزش را با کلمات و تصاویر به بیننده القا کنید.
برای بهینه‌ سازی صفحات فرود پیشنهاد خود را بشناسید – قبل از این که صفحه فرود درست کنید پیشنهاد خود را تعیین کنید. به سوالاتی مانند زیر پاسخ دهید:
چه مشکلی را حل می‌کنید؟
ویژگی‌های خاص کمپین شما چیست؟
پیشنهاد شما چه نیازی از مشتری را برآورده می‌کند و چرا برای آن‌ها مهم است؟
برای بهینه‌ سازی صفحات فرود مشتری خود را بشناسید – اگر می‌خواهید واقعاً صفحه فرود خود را بهینه طراحی کنید باید بدانید بازار هدف و مخاطبین شما چه کسانی هستند. فهرستی از اطلاعات درباره بازار هدف خود تهیه کنید. حتی می‌توانید تعدادی از شخصیت‌های خریداران احتمالی خود را لیست کنید.
شخصیت مشتریان خود را بشناسید تا رفتارهای آن‌ها در فضای آنلاین را بهتر درک کنید.
 هرچه بهتر مشتری خود را درک کنید بهتر می‌توانید آن‌ها را جذب کنید.

رقبای خود را بشناسید – به صفحه فرود کمپین رقبای خود سر بزنید. ببینید چه امتیازات و نواقصی در کار آن‌ها وجود دارد. این کار دو مزیت برای شما دارد: اول این که انگیزه‌ای می‌شود تا کار خود را از آن‌ها بهتر انجام دهید. دیگر این که خلاقیت شما برای ارائه کاری منحصر به فرد بیشتر می‌شود.
ایجاد حس اعتماد و ثبات در بهینه‌ سازی صفحات فرود
درباره خودتان و کاری که انجام می‌دهید صادق باشید. به پیشنهادی که در صفحه فرود تبلیغ در گوگل خود می‌دهید وفادار بمانید. با برقراری ارتباط صادقانه حس اعتماد بیشتری بدست می‌آورید. هر چه افراد بیشتر به شما اعتماد کنند احتمال این که به مشتری شما تبدیل شوند بیشتر است.

در ادامه ۷ ترفند برای افزایش حس اعتماد نسبت به صفحه فرود کمپین تبلیغ در گوگل شما مطرح می‌کنیم:

وجود اطلاعات تماس برای بهینه‌ سازی صفحات فرود – می‌توانید تلفن تماس، لینک شبکه‌های اجتماعی و حتی آدرس خود را به همراه محل دقیق آن روی نقشه در صفحه فرود بیان کنید. هرچه راحت‌تر در دسترس باشید صمیمیت و علاقه شما به کسب و کار را بیشتر می‌رساند. اگر می‌خواهید با مشتریان رابطه و تجارت داشته باشید از آن‌ها پنهان نشوید.
مثالی از صفحه فرود مربوط به یک کمپین تبلیغ در گوگل ادوردز درباره نوسازی منازل با شماره تماس واضح در بالای صفحه سمت راست را ببینید.
مبالغه نکنید – سریع‌ترین راهی که ممکن است حس اعتماد مشتریان را از دست بدهید، دادن تعهدات بیش از حد توان است. پیشنهاد خود را به مشتریان ارائه دهید و به آن وفادار باشید. زمانی که توانستید آن چه می‌خواهند برآورده کنید می‌توانید مقداری بیش از تعهد خود عمل کنید. بدین ترتیب از معجزه بازاریابی دهان به دهان درباره کسب و کارتان شگفت زده می‌شوید.
ثبات را در کمپین رعایت کنید – این نکته به نظر واضح است اما وقتی یک کمپین را راه‌اندازی کرده‌اید به هر آن چه که به عنوان پیشنهاد ویژه ارائه کرده‌اید تا پایان آن وفادار بمانید. این نکته شامل صفحه فرود نیز می‌شود. فهرست مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات را در زمان کمپین تبلیغات کلیکی ثابت نگاه دارید.
در طراحی از چهره شاد استفاده کنید– تحقیقات نشان داده است که استفاده از چهره‌های خندان به خصوص چهره خندان زنان حس اعتماد را بیشتر می‌کند. چهره خودتان، تیم شما یا یک مشتری راضی را نشان دهید. هر چه حس اعتماد بیشتر شود نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش پیدا می‌کند.
برای مثال به صفحه فرود زیر با چهره‌های به کار رفته از افراد توجه کنید.
با مشتری خود حرف بزنید – طوری طرح صفحه فرود را درست کنید که گوبی در حال مکالمه رو در رو با مشتری خود هستید. طرح را برای بازار هدف خود شخصی‌سازی کنید. اگر مخاطبین شما از نسل جوان هستند از زبان و تصاویر مربوط به آن‌ها استفاده کنید. اگر هدف شما افرادی در یک منطقه خاص جغرافیایی است از ارجاعات محلی استفاده کنید تا به آن‌ها القا کنید که کسب و کار شما به شخص آن‌ها مربوط است.
از رضایت مشتریان قبلی استفاده کنید– از نظرات مثبت مشتریان به همراه چهره و نام آن‌ها بهره بگیرید. مردم به نظر اشخاص اعتماد می‌کنند. تاییدات اجتماعی راهی بسیار ارزشمند برای بدست آوردن و تقویت حس اعتماد مشتریان آینده است.
طول فرم را کوتاه نگاه دارید – رابطه‌ای معکوس بین تعداد فیلدها و نرخ تبدیل وجود دارد. به طور کلی هر چه فرم طولانی‌تر باشد افراد کمتری حاضرند این زحمت را به خود بدهند تا آن را تکمیل کنند. بهتر است فرم حداقل فیلدها را داشته باشد. گرفتن نام و ایمیل یک فرد به عنوان اطلاعات کافی است. می‌توانید مابقی فیلدها را به صورت اختیاری قرار دهید. بدین ترتیب موقعیت فروش کمتری به خاطر طولانی بودن فرم از دست می‌دهید.
اهمیت صفحه فرود در گوگل ادوردز بسیار بالا است. با بهینه‌سازی صفحه فرود، امتیاز کیفی و درنتیجه رتبه آگهی شما در برای تبلیغ در گوگل ادوردز بالا می‌رود.

در این مقاله بخش اول تجربیات خود درباره صفحه فرود مناسب تبلیغ در گوگل را با شما به اشتراک گذاشتیم. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر مقاله بعدی ما باشید…
  • ۹۷/۱۱/۰۶
  • diako moradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی